Auta sprzed lat – czym się jeździło?

Chevrolet

Honda Civic
Bardzo nowoczesny, żeby nie powiedzieć lekko ekstrawagancki design. W oczy rzuca się linia reflektorów zintegrowana z grillem. W środku wrażenie robi tablica rozdzielcza oraz ilość miejsca. Do wyboru masz trzy wersje silnikowe (od 83 do 140 KM). Ceny: od 59 900 zł

Cadillac STS
Fani aut amerykańskich mogą już kupić je w Polsce. Model STS ma dwie wersje silnikowe (257 lub 325 KM), supereleganckie wnętrze (skórzana tapicerka, drewno eukaliptusowe, system dęwiękowy Bose). Ceny: od 221 000 zł

Fiat Punto Grande
Wielka nadzieja Fiata. Ciekawa stylistyka, w standardzie ABS, dwie poduszki, elektryczne szyby i wspomaganie kierownicy. Sześć silników (od 65 do 130 KM). Ceny: od 38 800 zł

Ford Focus ST
Usportowiony Focus ma silnik o pojemności 2,5 l z turbodoładowaniem. Moc 225 KM. Setka w 6,8 s. Usztywnione zawieszenie, sportowe fotele Recaro i system, który przenosi do wnętrza odgłosy silnika pracującego na wysokich obrotach. Ceny: od 105 700 zł

Toyota Yaris II
Trzy wersje silnikowe (od 69 do 90 KM), cztery wyposażeniowe. W najuboższej w standardzie m.in. ABS, dwie poduszki powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy. Ceny: od 37 900 zł

Maybach 57S
Zwykły 57 był dla ciebie za wolny i mało luksusowy? Wybierz wersję S z silnikiem V12 mocy 612 KM.
Setkę osiągniesz w 5 s! Na oko S od 57 odróżnisz po nowych felgach i grillu. Ceny: od 419 920 euro

Ford Thunderbird
Retrostylistyka, płócienny dach i klasyczny, tylny napęd, czyli prawdziwy wzorzec amerykańskiego kabrio. Osiągi (zasługa silnika 3,9 l, V8, o mocy 280 KM) są już całkiem nowoczesne: prędkość maksymalna to 220 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w 6,6 s. Fartowni jankesi muszą wysupłać na niego równowartość zaledwie 130 tys. zł.

Ford
Lincoln Mark LT
Ucieleśnienie marzeń zarówno śmiertelników, jak i największych gwiazd rapu. Burżuazyjny, obrzydliwie luksusowy gigant wyczarowany na bazie plebejskiego Forda F-150. Sercem tego 5,7-metrowego potwora jest trzystukonny silnik V8 o pojemnoEci 5,4 l. Drobni sklepikarze docenią 730 kg ładowności, na życzenie napęd 4×4. Cena tego wypasu to śmieszne 130 tys. zł.

Buick Lucerne
Najmłodsze dziecko prawdziwie amerykańskiej firmy motoryzacyjnej. Wóz solidny, przestronny i nieco toporny, ale wielu uważa, że tak właśnie powinien wyglądać prawdziwy amerykański sedan. Choć najwięksi ortodoksi zarzucają firmie zdradę (zastosowano w nim przedni napęd!), za oceanem
to już samochód kultowy. Do wyboru masz dwie ekscytujące jednostki napędowe (V6, 195 KM i V8, 275 KM).
Cena ok. 140 tys. zł.

Cadillac Escalade EXT
Sprawdzony przepis na sukces w amerykańskim stylu: weź potężną terenówkę i zamień ją w potężnego pikapa.
Taki gigant o masie ponad 2,6 tony i długości 5,6 m porusza się dzięki 345 koniom z sześciolitrowej jednostki V8. Cena to równowartość 180 tys. zł.

Cadillac

Chevrolet SSR
Wsiadasz do pikapa w stylu retro, wciskasz guzik i po niecałych 30 sekundach siedzisz w roadsterze. Długa maska kryje to, co najlepsze: silnik V8 o pojemności 6 l. Od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 5,5 s. Prędkość maksymalna 201 km/h. W USA marne 140 tys. zł i jest twój.

Dodge Magnum SRT8
Rodzinny samochód mieszczący 772 l bagażu. Nudy? Nie, ponieważ stuningowali go spece z firmy Street And Racing Technology. Serce auta, 6,1-litrowy silnik HEMI o mocy 425 KM, pozwala głowom rodziny osiągnąć setkę w 5 s! A wszystko to za 125 tys. zł.